Moguće opasne situacije za elektro struku

Prenosim samo neke od opasnih, a ponekad i komičnih situacija koji se mogu desiti i Vama ako se bavite elektronikom i elektrotehnikom. Obratite pažnju kako Vam se nebi dogodilo isto. Situacije su pronađene na news grupi o elektronici:


„Blankirao fazu zubima sljedećih pola sata sam uglavnom fufljao“

„Eksplodirao tranzistor kod isprobavanja, ne znam kako, ja spojio žice i ono kresnulo i rastavilo tranzistor na 3 djela“

„Skupo plaćeni 3.3V MCU spojio na 5V, chip se pretvorio u peglu“

„Spojio tantal elko 6V na 12V ali obratno, prasnulo ko iz topa, komad tantala zabio mi se u naočale.“

„Kao klinac, pročitam na prigušnici u kučištu neonske lampe 230V/50Hz/18W da je potreban kond za kompenzaciju 4.7uF. Reko super pa to je onaj mali kond, našao takav, ugradio ga, upalim rasvjetu, radi, okrenem se i prasak. Kond u oblacima, reko nešto sam krivo spojio, ajmo ponovo, opet isto. Naravno kondenzator je bio elektrolitski.“

„Na sekundaru trafoa mi se dogodio kratki spoj, struja stopila žice i zapalila izolaciju koja je onda progorila stoljnjak, opekao dva prsta“

„EPROM, s jedinim primjerkom programa (naravno), okrenuo naopačke u podnožju, tanke žičice koje spajaju chip s nožicama zasvijetlile ko božićna jelka“

„Krivo spojio D i S mosfeta na napon akumulatora kod jednog pretvarača. Kako mosfet ima inverznu diodu=direktan kratki spoj. A da stvar bude gora akumulator je bio nov 100Ah (800A struja kratkog spoja) i mosfet s inverznom diodom 60A. Prasak ko grom, oblak dima, a samo mala rupica na kučištu mosfeta, garaža je 2 dana smrdila po siliciju“

„Imao sam komad kabela sa utikačem na jednom kraju i golim žicama na drugom kraju i lijepo ja to uštekao i primio za onaj drugi kraj di su bile gole žice hehe. Dalje možete pretpostaviti.“

„Opekao prst na žicu vruću od lemljenja i skoro u onom trzaju zalijepio onako vruću lemilicu sebi za čelo“

„Prošle godine za Božić sastavio lampice kontrolirane preko LPT porta na kompjuteru. Jedne lampice nisu radile i išao ja to popraviti dok je cijeli sklop radio. Faza se odlemila i spojila sa LPT portom. Spalio sam si matičnu.“

Nema komentara:

Objavi komentar