IR mjerenje na jeftin način

U više situacija susreo sam se sa problemom beskontaktnog mjerenja temperature. Termovizijska mjerenja kamerom su još uvijek puno preskupa da bih uopće pomišljao na to, pa sam odlučio nabaviti jeftini IR termometar. Ono što sam dobio bilo je zapanjujuče dobro i bio sam zadovoljan s obzirom da sam isti platio znatno manje nego sam očekivao. Isti termometar sam koristio za mjerenje temperature tekučine, cijevi i pojedinih točaka u različitim strojevima i računalima.
Radilo se o bezkontaktnom IR termometaru sa laserskim markerom CASON CA 380 sljedećih karakteristika:


Temperaturno područje mjerenja: -32 C do 380 C
Točnost:
od -32 C do 0 C ............+- 3 C
od 0 C do 24 C.............. +-1 C
od 24 C do 380 C.......... +-2 C
Mjerenje u vremenu od 500 mSec
Optički koef. 12:1
Baterija: 9V, D blok
Marker: laser klase II


Optički koeficijent IR termometra je 12:1, što znači da na udaljenosti od npr. 1200 mm promjer mjerne točke iznosi 100 mm. Na 600 mm biti će 50 mm, na 2400 mm udaljenosti naravno 200 mm.

Za točno mjerenje promjer točke koju mjeriš mora biti veći ili bar jednak ovom podatku o promjeru koji proizlazi iz omjera 12:1 (promjer mjerne točke). Ako je točka koju mjeriš manja, dobiti ćeš nižu vrijednost temperature od stvarne jer će se dio zraka raspršiti izvan površine mjerenja.
Ovakav uređaj ima fiksno postavljenu emisivnost površine, obično na 0,95. To zadovoljava za većinu mjerenja bez potrebe za preciznošću, no ako mjeriš temperaturu metalne, sjajne površine - ništa od
posla.

Ukoliko nekoga zanima ova kamera neka mi se javi na e-mail: danijel.crovel@gmail.com


Jednostavna termografska kamera za sve

Surfajući internetom naišao sam na zanimljiv projekt izrade jednostavne i jeftine termovizijske kamere koja košta nešto manje od 150 dolara. S obzirom da je termovizijska kamera i 10 i više puta skuplja, za jednostavnije i sporija mjerenja ovo je izvrsno i jeftino rješenje. Na stranici postoje uputstva za izradu kao i sav softver potreban za prikaz slike na PC i program za Arduino mikrokontroler. Projekt je za svaku pohvalu, a detalje o njemu možete vidjeti na:

http://www.cheap-thermocam.tk/

Nema komentara:

Objavi komentar